Salg og kundebehandling

Dette passer kanskje for deg?

På lik linje med andre fagroller er det å være selger noe som må læres og utvikles gjennom kompetanse og kunnskap. Enten du er ny i selgerfaget eller har lang erfaring, så vil dette kurset hjelpe deg med å utvikle ferdigheter som vil gjøre deg til en enda bedre selger.

Vårt mål er å gjøre deg til en bedre selger allerede i morgen. Gjennom kurset vil vi prioritere å trene med oppgaver og caser for at du skal utvikle ferdigheter basert på den kunnskapen du allerede har og den du tilegner deg. Dyktige selgere er bevisste på sin egen salgsprosess og gjør de riktige forberedelsene for å lykkes til det beste for kunden og seg selv.

 

Etter endt kurs vil deltakerne kunne:

  • Planlegge effektive salgshverdager
  • Forberede seg på alle typer kundemøter
  • Svare godt på innvendinger fra kunden
  • Få større trygghet i sin rolle som selger
  • Hjelpe kunden til å ta en beslutning som er positiv for begge parter

 

Dette kurset vil dekke følgende:

Fokus for kurset

  • Hvordan opptrer gode selgere?
  • Hvordan ønsker vi å bli oppfattet av kundene?
  • Hvilke forberedelser må vi gjøre før vi snakker med kunden!
  • Hvordan planlegge for å innfri budsjetter?

Tema for kurset

  • Grunnleggende salgsteori
  • Salgskommunikasjon
  • IBORA samtalestruktur
  • Behovsavklaringer
  • Spørreteknikker
  • Argumentasjonsteknikk
  • Closinger

Kundebehandling

Gi gamle og nye kunder den servicen de fortjener, nemlig den beste! God service handler om å innfri kundens forventninger – hver gang! De bedriftene som presterer best innen kundebehandling og kundetilfredshet har definert konkrete aktiviteter for hvordan de klarer å skape opplevelser sammen med kunden. Vi skreddersyr kurset og hjelper dere å definere det vi kaller for stjerneaktiviteter. Resultatet er fornøyde kunder som igjen gir bedre resultater!

 

Dette har tidligere deltagere sagt om kurset:

«Bevisstgjøringen av de ulike fasene i salgsprosessen og hvordan kommunisere med kunden har vært det mest nyttige for meg.»

«Jeg skjønner nå hvor viktige de små detaljene er og at det er de som avgjør om det blir salg eller ikke – husk å smile!»

«Jeg skal bli flinkere til å forberede meg til salgsmøter! Å komme uforberedt er bortkastet tid for begge parter! Jobbe masse med EFR»

 

Våre kurs

Foredrag

Foredrag

Vi skreddersyr foredrag etter deres ønsker.

Digital formidling i videomøter

Etter snart ett år med en annerledes hverdag kan nå mange av oss litt mer om digital kommunikasjon enn vi gjorde før. Samtidig er det en del i den virtuelle verden som fortsatt er nytt, og for mange ligger nok mye av utfordringen i å kunne sikre at alle sammen er med og at budskapet når helt frem når vi møtes digitalt. Hvordan kan vi skape gode møteplasser og optimalisere den digitale samhandlingen? Hvordan kan vi avholde møter og kurs på en engasjerende måte slik at vi opplever dem som verdiøkende bidrag i den hverdagen vi har nå.

Agenda:

  • Digitale plattformer en mulighet
  • Gjennomgang av funksjonalitet
  • Møteledelse og samhandling
  • Hvordan styre dialog og engasjement
  • Hvordan forberede sine innlegg
  • Tips og triks for å gjennomføre nettmøter
  • Deltagerne skal holde et kort innlegg
  • Personlige tilbakemeldinger på:
    • Bruk av disposisjon
    • Fremførelsen
    • Tips på hva som ville ha forsterket presentasjonen

Etter kurset vil dere

  • Ha større trygghet i å holde innlegg og presentasjoner
  • Være komfortable på den digitale plattformen
  • Fremstå som tydelig og strukturert i din kommunikasjon
  • Evne å engasjere deltagerne underveis i presentasjonen
  • Ha benyttet verktøyene og tipsene som vi presenterer i kurset

Målsetninger med kurset:

  • Bli tryggere på å bruke digitale plattformer
  • Lære å engasjere andre selv om dere ikke sitter fysisk sammen
  • Å gjennomføre korte og strukturerte møter
  • Å gi deg trygghet på at budskapet ditt når frem også i den digitale verden
  • Å utvikle ferdigheten i det å presentere ett budskap på en digital plattform

Dette kurset vil dekke følgende:

Digital kommunikasjon

  • Sette en tydelig agenda og etablere gode rammer
  • Avtale hvordan vi skal samhandle
  • Definere tydelige roller
  • Være en strukturert møteleder

Utnytte funksjonaliteten i digitale plattformer

  • Breakout rooms
  • Chat – hvordan stille spørsmål og bruke chat som flipp
  • Tavle – digital samhandling
  • Polling – hvordan samle info raskt
  • Reaksjonsknapper

Fokus på effektiv kommunikasjon og dialog

  • Grunnleggende kommunikasjon
  • Retorikk
  • Kroppsspråk
  • Hvordan skape engasjement og interesse
  • «Den antikke retorikk» modell – disposisjon og forberedelser
  • Tilbakemeldinger på praktisk fremføring

Dette har tidligere deltakere sagt om kurset:

"Det aller beste var å få personlige tilbakemeldinger på de innleggene vi holdt. Vi burde blitt flinkere til å gi hverandre feedback."

"Keep it simple - en god påminnelse om at det trenger ikke å gjøres avansert for at møtet skal bli bra!."

"Gode tips - og spesielt dette som gikk på spilleregler og møteledelse. Ellers var det mye humor og tre timer gikk fort 🙂 ."

 

Kontaktinformasjon

Kjell Morten Brendøy


Telefon:
915 68 975
kjell-morten@puzzlelearning.no

© 2017 Puzzle Learning. Powered by Optima Media AS. Cookies

© 2017 Puzzle Learning
Powered by Optima Media AS
Cookies