Salg og kundebehandling
Dette passer kanskje for deg?
På lik linje med andre fagroller er det å være selger noe som må læres og utvikles gjennom kompetanse og kunnskap. Enten du er ny i selgerfaget eller har lang erfaring, så vil dette kurset hjelpe deg med å utvikle ferdigheter som vil gjøre deg til en enda bedre selger.
Vårt mål er å gjøre deg til en bedre selger allerede i morgen. Gjennom kurset vil vi prioritere å trene med oppgaver og caser for at du skal utvikle ferdigheter basert på den kunnskapen du allerede har og den du tilegner deg. Dyktige selgere er bevisste på sin egen salgsprosess og gjør de riktige forberedelsene for å lykkes til det beste for kunden og seg selv.
Etter endt kurs vil deltakerne kunne:
- Planlegge effektive salgshverdager
- Forberede seg på alle typer kundemøter
- Svare godt på innvendinger fra kunden
- Få større trygghet i sin rolle som selger
- Hjelpe kunden til å ta en beslutning som er positiv for begge parter
Dette kurset vil dekke følgende:
Fokus for kurset
- Hvordan opptrer gode selgere?
- Hvordan ønsker vi å bli oppfattet av kundene?
- Hvilke forberedelser må vi gjøre før vi snakker med kunden!
- Hvordan planlegge for å innfri budsjetter?
Tema for kurset
- Grunnleggende salgsteori
- Salgskommunikasjon
- IBORA samtalestruktur
- Behovsavklaringer
- Spørreteknikker
- Argumentasjonsteknikk
- Closinger
Kundebehandling
Gi gamle og nye kunder den servicen de fortjener, nemlig den beste! God service handler om å innfri kundens forventninger – hver gang! De bedriftene som presterer best innen kundebehandling og kundetilfredshet har definert konkrete aktiviteter for hvordan de klarer å skape opplevelser sammen med kunden. Vi skreddersyr kurset og hjelper dere å definere det vi kaller for stjerneaktiviteter. Resultatet er fornøyde kunder som igjen gir bedre resultater!
Dette har tidligere deltagere sagt om kurset:
«Bevisstgjøringen av de ulike fasene i salgsprosessen og hvordan kommunisere med kunden har vært det mest nyttige for meg.»
«Jeg skjønner nå hvor viktige de små detaljene er og at det er de som avgjør om det blir salg eller ikke – husk å smile!»
«Jeg skal bli flinkere til å forberede meg til salgsmøter! Å komme uforberedt er bortkastet tid for begge parter! Jobbe masse med EFR»
Våre kurs
Foredrag
Vi skreddersyr foredrag etter deres ønsker.
Presentasjonsteknikk
Lær å presentere med trygghet og engasjement!
Team og samhandling
Når vi presterer som team kan vi klare det utrolige!
Konflikthåndtering
Konflikter blir ikke borte av seg selv. Hva gjør du?
Forhandlingsteknikk
For de som ønsker å forbedre sine ferdigheter i forhandlingsteknikk.
Digital formidling i videomøter
Etter snart ett år med en annerledes hverdag kan nå mange av oss litt mer om digital kommunikasjon enn vi gjorde før. Samtidig er det en del i den virtuelle verden som fortsatt er nytt, og for mange ligger nok mye av utfordringen i å kunne sikre at alle sammen er med og at budskapet når helt frem når vi møtes digitalt. Hvordan kan vi skape gode møteplasser og optimalisere den digitale samhandlingen? Hvordan kan vi avholde møter og kurs på en engasjerende måte slik at vi opplever dem som verdiøkende bidrag i den hverdagen vi har nå.
Agenda:
- Digitale plattformer en mulighet
- Gjennomgang av funksjonalitet
- Møteledelse og samhandling
- Hvordan styre dialog og engasjement
- Hvordan forberede sine innlegg
- Tips og triks for å gjennomføre nettmøter
- Deltagerne skal holde et kort innlegg
- Personlige tilbakemeldinger på:
- Bruk av disposisjon
- Fremførelsen
- Tips på hva som ville ha forsterket presentasjonen
Etter kurset vil dere
- Ha større trygghet i å holde innlegg og presentasjoner
- Være komfortable på den digitale plattformen
- Fremstå som tydelig og strukturert i din kommunikasjon
- Evne å engasjere deltagerne underveis i presentasjonen
- Ha benyttet verktøyene og tipsene som vi presenterer i kurset
Målsetninger med kurset:
- Bli tryggere på å bruke digitale plattformer
- Lære å engasjere andre selv om dere ikke sitter fysisk sammen
- Å gjennomføre korte og strukturerte møter
- Å gi deg trygghet på at budskapet ditt når frem også i den digitale verden
- Å utvikle ferdigheten i det å presentere ett budskap på en digital plattform
Dette kurset vil dekke følgende:
Digital kommunikasjon
- Sette en tydelig agenda og etablere gode rammer
- Avtale hvordan vi skal samhandle
- Definere tydelige roller
- Være en strukturert møteleder
Utnytte funksjonaliteten i digitale plattformer
- Breakout rooms
- Chat – hvordan stille spørsmål og bruke chat som flipp
- Tavle – digital samhandling
- Polling – hvordan samle info raskt
- Reaksjonsknapper
Fokus på effektiv kommunikasjon og dialog
- Grunnleggende kommunikasjon
- Retorikk
- Kroppsspråk
- Hvordan skape engasjement og interesse
- «Den antikke retorikk» modell – disposisjon og forberedelser
- Tilbakemeldinger på praktisk fremføring
Dette har tidligere deltakere sagt om kurset:
"Det aller beste var å få personlige tilbakemeldinger på de innleggene vi holdt. Vi burde blitt flinkere til å gi hverandre feedback."
"Keep it simple - en god påminnelse om at det trenger ikke å gjøres avansert for at møtet skal bli bra!."
"Gode tips - og spesielt dette som gikk på spilleregler og møteledelse. Ellers var det mye humor og tre timer gikk fort 🙂 ."
Kontaktinformasjon
Kjell Morten Brendøy
Telefon: 915 68 975
kjell-morten@puzzlelearning.no
© 2017 Puzzle Learning. Powered by Optima Media AS. Cookies
© 2017 Puzzle Learning
Powered by Optima Media AS
Cookies