Hinderknuserne
Prosessledelse
I en hektisk hverdag slites vi ofte mellom daglig drift på den ene siden, og behovet for stadig utvikling av virksomheten og dens medarbeidere på den andre siden. Hensynet til kundenes forventninger, strategiske valg og markedsmessige endringer er en evig runddans, der evnen til å foreta effektive prioriteringer er helt avgjørende. Derfor er det så viktig at de utviklings- og prosessløp som iverksettes er riktige, viktige og effektive.
Å være en tilrettelegger betyr i denne sammenhengen «å gjøre lettere» eller «å gjøre mindre vanskelig». En tilrettelegger skal, slik vi ser det, gjøre gruppeprosesser lettere eller mindre vanskelige gjennom å fjerne hindre og legge til rette for at en gruppe når sitt mål.
Som eksterne tilretteleggere tar vi ansvar for:
- Effektiv styring av viktige organisatoriske prosesser fra start til mål.
- Å utfordre og stille de gode spørsmålene.
- Å holde fast i den røde tråden og sikre fokus og handlekraft.
- Enkel og konkret oppsummering.
- Dedikert opppfølging for å sikre gjennomføring og varig effekt.
Vi legger vår ære i å være en profesjonell og nøytral aktør, og tør faktisk garantere at vårt bidrag vil tilføre positiv verdi.
Vi har solid prosesskompetanse, blant annet fra:
- Forbedringsprosesser
- Kreative prosesser
- Team- og samhandlingsprosesser
- Kulturprosesser
- Fusjonsprosesser
- Endrings- og omstillingsprosesser
- Strategiprosesser
Våre kurs
Foredrag
Vi skreddersyr foredrag etter deres ønsker.
Salg og kundebehandling
Gi dine kunder en grunn til å handle med deg igjen og igjen!
Presentasjonsteknikk
Lær å presentere med trygghet og engasjement!
Team og samhandling
Når vi presterer som team kan vi klare det utrolige!
Konflikthåndtering
Konflikter blir ikke borte av seg selv. Hva gjør du?
Forhandlingsteknikk
For de som ønsker å forbedre sine ferdigheter i forhandlingsteknikk.
Digital formidling i videomøter
Etter snart ett år med en annerledes hverdag kan nå mange av oss litt mer om digital kommunikasjon enn vi gjorde før. Samtidig er det en del i den virtuelle verden som fortsatt er nytt, og for mange ligger nok mye av utfordringen i å kunne sikre at alle sammen er med og at budskapet når helt frem når vi møtes digitalt. Hvordan kan vi skape gode møteplasser og optimalisere den digitale samhandlingen? Hvordan kan vi avholde møter og kurs på en engasjerende måte slik at vi opplever dem som verdiøkende bidrag i den hverdagen vi har nå.
Agenda:
- Digitale plattformer en mulighet
- Gjennomgang av funksjonalitet
- Møteledelse og samhandling
- Hvordan styre dialog og engasjement
- Hvordan forberede sine innlegg
- Tips og triks for å gjennomføre nettmøter
- Deltagerne skal holde et kort innlegg
- Personlige tilbakemeldinger på:
- Bruk av disposisjon
- Fremførelsen
- Tips på hva som ville ha forsterket presentasjonen
Etter kurset vil dere
- Ha større trygghet i å holde innlegg og presentasjoner
- Være komfortable på den digitale plattformen
- Fremstå som tydelig og strukturert i din kommunikasjon
- Evne å engasjere deltagerne underveis i presentasjonen
- Ha benyttet verktøyene og tipsene som vi presenterer i kurset
Målsetninger med kurset:
- Bli tryggere på å bruke digitale plattformer
- Lære å engasjere andre selv om dere ikke sitter fysisk sammen
- Å gjennomføre korte og strukturerte møter
- Å gi deg trygghet på at budskapet ditt når frem også i den digitale verden
- Å utvikle ferdigheten i det å presentere ett budskap på en digital plattform
Dette kurset vil dekke følgende:
Digital kommunikasjon
- Sette en tydelig agenda og etablere gode rammer
- Avtale hvordan vi skal samhandle
- Definere tydelige roller
- Være en strukturert møteleder
Utnytte funksjonaliteten i digitale plattformer
- Breakout rooms
- Chat – hvordan stille spørsmål og bruke chat som flipp
- Tavle – digital samhandling
- Polling – hvordan samle info raskt
- Reaksjonsknapper
Fokus på effektiv kommunikasjon og dialog
- Grunnleggende kommunikasjon
- Retorikk
- Kroppsspråk
- Hvordan skape engasjement og interesse
- «Den antikke retorikk» modell – disposisjon og forberedelser
- Tilbakemeldinger på praktisk fremføring
Dette har tidligere deltakere sagt om kurset:
"Det aller beste var å få personlige tilbakemeldinger på de innleggene vi holdt. Vi burde blitt flinkere til å gi hverandre feedback."
"Keep it simple - en god påminnelse om at det trenger ikke å gjøres avansert for at møtet skal bli bra!."
"Gode tips - og spesielt dette som gikk på spilleregler og møteledelse. Ellers var det mye humor og tre timer gikk fort 🙂 ."
Kontaktinformasjon
Kjell Morten Brendøy
Telefon: 915 68 975
kjell-morten@puzzlelearning.no
© 2017 Puzzle Learning. Powered by Optima Media AS. Cookies
© 2017 Puzzle Learning
Powered by Optima Media AS
Cookies