BLI EN MESTER I TEAMS - 

EN OPPSKRIFT PÅ HVORDAN ENGASJERE MED GODE VIDEOMØTER

Videomøter

Hvor mange digitale møter sitter du i hver dag? Hvor mange av disse synes du er gode?

Hva er suksessfaktorene for holde gode videomøter?

  • Korte innlegg
  • Involvering av deltagerne
  • Variasjon i form

Dette er svar vi har fått på spørsmålet over fra tidligere deltagere på våre kurs. Vi ønsker derfor å fremheve de funksjonene i videomøter som gjør at nettopp du kan gjennomføre gode og engasjerende videomøter på Teams.

Agenda for kurset

  • Innsjekk
  • Roller
  • Chat
  • Deling
  • Reaksjonsknapper
  • Spørreskjema
  • Grupperom
  • Tavle

Du trenger ingen spesielle forkunnskaper. Vi etterstreber å være praktisk orienterte slik at deltagerne oppnår nye ferdigheter i løpet av kurset.

 

Hva sitter du igjen med? Jo, du ...

  • Vet hvordan du kan tilføre en uformell sosial touch i starten av et møte
  • Legger et godt grunnlag for å bli en superbruker på de forskjellige funksjonene
  • Lærer teknikker om hvordan du kan få opp engasjementet
  • Får større trygghet som møteleder

Det kommer stadig nye funksjoner i Teams og vi ønsker å vise deg hvordan du kan bruke disse på en effektiv og engasjerende måte. Gode digitale møter er noe vi alle ønsker!

Vi vil sette av tid til å svare konkret på det du lurer på. Alle deltagere vil også få oversendt presentasjonen og en oppsummering i etterkant av kurset.

    Dette har tidligere deltakere sagt om kurset:

    "Veldig praktisk og bra kurs! Dette kan jeg bruke umiddelbart!!"

    "Mange gode tips og triks på hvordan jeg kan bruke enkle funksjoner for å mer engasjement i møtet. Ser helt klart poenget med at alle må ha på bilde."

    "Helt konkrete tips på hvordan vi kan bli bedre på digitale møter - anbefales!"

     

    Praktisk info

    • Varighet: 90 minutter
    • Plattform: Teams (vi kjører også tilsvarende kurs i Zoom)
    • Antall deltagere: maks 25
    • Pris pr deltager:

    Bedriftsinterne kurs

    Om det er flere fra samme arbeidsplass som ønsker kurset, så kan det lønne seg å sette opp et bedriftsinternt kurs. Ta kontakt så sender vi dere et spesifikt tilbud.

    Våre kurs

    Foredrag

    Foredrag

    Vi skreddersyr foredrag etter deres ønsker.

    Digital formidling i videomøter

    Etter snart ett år med en annerledes hverdag kan nå mange av oss litt mer om digital kommunikasjon enn vi gjorde før. Samtidig er det en del i den virtuelle verden som fortsatt er nytt, og for mange ligger nok mye av utfordringen i å kunne sikre at alle sammen er med og at budskapet når helt frem når vi møtes digitalt. Hvordan kan vi skape gode møteplasser og optimalisere den digitale samhandlingen? Hvordan kan vi avholde møter og kurs på en engasjerende måte slik at vi opplever dem som verdiøkende bidrag i den hverdagen vi har nå.

    Agenda:

    • Digitale plattformer en mulighet
    • Gjennomgang av funksjonalitet
    • Møteledelse og samhandling
    • Hvordan styre dialog og engasjement
    • Hvordan forberede sine innlegg
    • Tips og triks for å gjennomføre nettmøter
    • Deltagerne skal holde et kort innlegg
    • Personlige tilbakemeldinger på:
      • Bruk av disposisjon
      • Fremførelsen
      • Tips på hva som ville ha forsterket presentasjonen

    Etter kurset vil dere

    • Ha større trygghet i å holde innlegg og presentasjoner
    • Være komfortable på den digitale plattformen
    • Fremstå som tydelig og strukturert i din kommunikasjon
    • Evne å engasjere deltagerne underveis i presentasjonen
    • Ha benyttet verktøyene og tipsene som vi presenterer i kurset

    Målsetninger med kurset:

    • Bli tryggere på å bruke digitale plattformer
    • Lære å engasjere andre selv om dere ikke sitter fysisk sammen
    • Å gjennomføre korte og strukturerte møter
    • Å gi deg trygghet på at budskapet ditt når frem også i den digitale verden
    • Å utvikle ferdigheten i det å presentere ett budskap på en digital plattform

    Dette kurset vil dekke følgende:

    Digital kommunikasjon

    • Sette en tydelig agenda og etablere gode rammer
    • Avtale hvordan vi skal samhandle
    • Definere tydelige roller
    • Være en strukturert møteleder

    Utnytte funksjonaliteten i digitale plattformer

    • Breakout rooms
    • Chat – hvordan stille spørsmål og bruke chat som flipp
    • Tavle – digital samhandling
    • Polling – hvordan samle info raskt
    • Reaksjonsknapper

    Fokus på effektiv kommunikasjon og dialog

    • Grunnleggende kommunikasjon
    • Retorikk
    • Kroppsspråk
    • Hvordan skape engasjement og interesse
    • «Den antikke retorikk» modell – disposisjon og forberedelser
    • Tilbakemeldinger på praktisk fremføring

    Dette har tidligere deltakere sagt om kurset:

    "Det aller beste var å få personlige tilbakemeldinger på de innleggene vi holdt. Vi burde blitt flinkere til å gi hverandre feedback."

    "Keep it simple - en god påminnelse om at det trenger ikke å gjøres avansert for at møtet skal bli bra!."

    "Gode tips - og spesielt dette som gikk på spilleregler og møteledelse. Ellers var det mye humor og tre timer gikk fort 🙂 ."

     

    Kontaktinformasjon

    Kjell Morten Brendøy


    Telefon:
    915 68 975
    kjell-morten@puzzlelearning.no

    © 2017 Puzzle Learning. Powered by Optima Media AS. Cookies

    © 2017 Puzzle Learning
    Powered by Optima Media AS
    Cookies